حفاظت و حریم خصوصی را رعایت نماید.
-جهت امنیت سیستم باید بگونه ای باشد که اگر کاربر با نام کاربری وارد سیستم شد و مدت زمانی طولانی از سیستم خارج نشود ، و مجدداً تصمیم به استفاده از سیستم داشته باشد سیستم از او مجدداً نام کاربری را درخواست می نماید این برای زمانی ست که معمولاً کاربر با نام کاربری وارد شد.و بعد بدون خروج از سیستم تا برنامه را به جای خود رها می کند و امکان سوء استفاده از سیستم را براحتی فراهم می کند.
-از آنجایی که سیتم تحت وب می باشد افراد زیادی همزمان لازم است در سر تا سر کشور از وب سایت استفاده نمایند بنابراین سیستم باید قادر باشد تا جوابگوی نیاز کاربران خود باشد و امکان استفاده همزمان صدها کاربر خصوصاً در ساعات ادرای را داشته باشد .

1-5-4-کارایی
-سیستم باید سرعت بالایی در ارائه اطلاعات داشته باشد
-از آنجایی که بخشی از فعالیت سیستم مربوط به ارائه گزارشات می باشند ، بنابراین سیستم باید توانایی این را داشته باشد که در حداکثر 2 ثانیه اطلاعات را پردازش کرده و گزارش را ارائه نماید
-سرعت ارسال ، و دریافت اطلاعات از سیتم باید بالا بود. و این کار حداکثر 5 ثانیه بطول انجامد.

2-5-4-Mantanabihdy(نگهداری)
نگهداری و پشتیبانی این سیتم به عهده شرکت سپاس رایانه خراسان می باشد و در این پروژه در صورت صلاحدید سازمان راهداری موارد اضافه شده به سامانه در سیتم اصلی لحاظ خواهد شد.

3-5-4-usablity(قابلیت استفاده)
سیستم باید براحتی با پلت فرم پنتیوم 4 ران شده و قابل استفاده با ویدوز 7,xp باشد.
-این سیتم باید حداقل پیچیدگی برای کاربران را داشته باشد. در واقع پیچیدگی ها درون سیستم باشد نه در جایی که کاربر با آن کار می نماید.
-اصول یوزر فرندسی باید کاملاً رعایت گردد.
-در طراحی فضای بیرونی وب سایت از رنگها و فضای مناسب موضوع کار استفاده شود.
-استفاده از سیتم نباید نیاز به دانش وسیعی درباره علوم کامپیوتری باشد زیرا اهم کاربران ما رانندگان هستند.
-سیستم باید بهینه باشد به سرعت اجرا شود و در سرعتهای پایین اینترنت و پهنای باند کم نیز قابل اجرا باشد.
-بر روی هر PC و یا سیستم دیگر قابل نمایش باشد و مثلا نیاز به گرافیک بالا نداشته باشد .
-نیاز به سیستمی با هارد ، قطعات و CPU بالا نداشته باشد .
-این وب سایت باید با حداقل خطا در سرور مواجه باشد.
-سرعت لود شدن تصاویر نباید بیشتر از 30 ثانیه باشد و سرعت لود شدن صفحات برای یک -کاربر با متوسط امکانات اینترنتی و سخت افزاری حداکثر 10 ثانیه باشد .
-سرعت دانلود مطالب و تصاویر در این وب سایت برای یک کاربر عادی بالا باشد و پهنای باند زیادی مصرف نکند

4-5-4- Availabilly
این سیستم تحت وب بود و براحتی بروی هر وسیله الکترونیکی که قابلیت اتصال به وب را داشته باشد قابل اجرا می باشد ، همچنین سیتم می تواند با مودم های Dial up نیز ران شود.
.

5-5-4- نیازهای عملکرد با استفاده از Dala flow :

در این بخش نیازهای کارکردی سیستم از جنبۀ استفاده کاربران از سیتم معرفی می گردد.

– کاربر راننده
-وارد شدن به وب سایت www.transinfo.rmto.ir
-در صورت تمایل گزینه خدمات رزرو را کلیک می نماید
-از منوی خدمات رزرو، رزو بار را انتخاب نماید
-فیلدهای مربوط را پر می کند
-بعد از پر کردن فیلدهای اجباری سیتم پیش نمایش از اطلاعات داده شد به کاربر ارائه می دهد
-در صورت صحت اطلاعات کاربر ثبت را کلیک می نماید.
-در صورتی که کاربر فیلدها را بدرستی پر نموده و اطلاعات را تأیید نماید پیام رزو بار با موفقیت انجام شد نمایش داده می شود.
-در صورتی که کاربر فیلدها را بدرستی پر نکرده باشد و یا هر گونه خطای دیگر سیستم کاربر را به مرحله تکمیل کردن فیلدها ارجاع داد و خطاهای او را با ستاره های قرمز نمایش می دهد.
-در صورت ثبت موفقیت آمیز رزرو سیستم کد رهگیری 10 کارکردی به کاربر خواهد داد.
-بعد از دریافت رهگیری سیستم پیام کوتاهی برای کاربر حاوی مشخصات بار رزرو شده و کد رهگیری ارسال نماید.

خیر
بله

خیر

فلوچارت 1-4- فرایند رزرو بار

کنسل نمودن :

– مراجعه به وب سایت
-ورود با شماره کارت هوشمند
– انتخاب خدمات رزو و بار
– انتخاب گزینه کنسل کردن بار
– وارد نمودن کد رهگیری که
هنگام رزو بار دریافت نموده
-ثبت را کلیک می نماید
– سیتم کد رهیگیری به کاربر ارائه می نماید

فلوچارت 2-4- فرایند کنسل نمودن بار

فرایند وارد نمودن بار توسط کارمندان گمرک

-ورود به سامانه WWW.transinfo.rmto.ir
-ورود به سیستم با نام کاربری
-صفحه خانه
-وارد کردن بار را کلیک می نماید
-اطلاعات فیلدهای درخواستی سیتم شامل
نوع بار ، بار گیر مورد نیاز ، تاریخ بارگیری
، محل بارگیری
توسط کاربر تکمیل می گردد
-اطلاعات ورود را تایید می نماید
-در صورتیکه اطلاعات صحیح باشند آن را ثبت و
در غیر اینصورت آن را حذف می نماید
-پیام باربا موفقیت وارد سیتم شد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   مقاله درمورددختران نوجوان، آموزش و پرورش

فلوچارت 3-4- فرایند وارد نمودن بار

اطلاعات ناوگان :
-ورود به سامانه
-در صفحه اصلی کلیک اطلاعات ناوگان
-در پنجرۀ باز شده انتخاب نوع بارگیر
– انتخاب نام استان
– کلیک مشاهده
– نمایش اطلاعات تعدا ناوگان درخواستی
-خروج را کلیک مینماید

فلوچارت 4-4- اطلاعات ناوگان

تصویر 4-4- معماری سیستم درگاه ملی بار

تصویر 5-4 : context diagram

تصویر 6-4 :DFD DIAGRAM

تصویر 7-4 : class diagram

6-4- USE CASE

USE CASE 4-1
NAME : ثبت نام کاربر
SUMMERY: اختصاص نام کاربری برای انواع کاربران
DEPENDENCY : ورود به سیستم
ACTOR : مدیر سیستم
PRECONDITION: ورود با نام کاربری به سیستم
FLOW OF EVENT
مدیرسیستم با نام کاربری خود وارد سیستم می شود و از منوی تنظیمات کاربران و گروه را انتخب می نماید در این منو دو سر برگ وجود دارد گروها و کاربران : در سر برگ گروها مدیر سیستم در فرم موجود ، عنوان گروه را وارد کرده همچنین شماره ردیف گروه وارد مینماید .
-مدیر سیستم با توجه به منوی امکان ایجاد کاربر برای گروها افرادی را که می خواهد در یک گروه باشند را مشخص کند این افراد شامل مدیر سیتم ، مدیر، مدیر پایانه ، شرکت راننده و مهمان می باشند.
-بسته به نوع فعالیت گروه مدیر سیتم افراد گروه را برای کاربر گروه مشخص می نماید سپس ثبت را کلیک می نماید
-در پایین صفحه گروه ها و عنوان گروه به انضمام شماره ردیف درج شده نمایش داده می شود . این اطلاعات قابل ویرایش ،حذف و تعیین میزان دسترسی به سیستم می باشد با کلیک دکمه ویرایش می توان اطلاعات وارد شده را ویرایش نمود و یا در صورت نیاز یا حذف را کلیک نمود و اطلاعات را حذف کرد. و یا انصراف را کلیک و از همین مرحله انصراف داد .
-مدیر سیستم با کلیک به میزان دسترسی ها لیستی از دسترسی ها برای مدیر سیستم نمایش داده می شود که مدیر سیستم دسترسی های لازم را انتخاب می نماید. و سپس ثبت را کلیک می نماید.
در این لیست دسترسی ها می توان با تنظیمات کلی همه دسترسی ها را برای قائل شد ، در غیر این صورت لیستی از جمله دسترسی ها برای مدیر سیتم نمایش داده می شود که مدیر سیستم می تواند برای کاربر مشخص کند که این گونه دسترسی فقط جهت مشاهده است و یا اینکه برای کاربر فعال باشد.
-برای تعیین دسترسی به گزارشات مدیر سیستم با چگونه دسترسی گزارشات را که بر حسب نیاز فرد بدان ها ، فعال و یا فقط قابل مشاهده می نماید.
دسترسی دادن برای یک کاربر:
برگ تنظیمات کاربران :
-این سربرگ شامل سه قسمت می باشد مشخصات شخص ، مشخصات کاربر ، عضویت در گروه ها ، در این بخش تنظیماتی فقط برای یک کاربر به صورت انفرادی انجام می شود و فقط یک کاربر با نام کاربری خود میزان دسترسی مشخص را پیدا می کند.در فرم پیش رو مدیر سیستم باید ابتدا حقیقی ، حقوقی بودن کاربر را مشخص نماید.
-وارد کردن مشخصات شخصی و تعیین نوع کاربر : کاربرعادی/ کاربر سازمان راهداری
-وارد کردن مشخصات شناسنامه ای و منطقه ای کاربر
-در بخش مشخصات کاربر :
-نام کاربری به همراه رمز عبور به کاربر اختصاص داده می شود
-عضویت در گروه ها : در این بخش مشخص می شود که کاربر عضو چه گروهی باشد.
-ثبت را کلیک می نماید.
Alternativ
هنگامی که مدیر سیستم می خواهد میزان دسترسی ها را مشخص کند از لیستی که میزان دسترسی ها را برای او وجود دارد مدیر سیستم با انتخاب هر کدام می تواند دسترسی ها را مشخص نماید اگر مدیر سیستم بخواهد از این دسترسی ها باز هم کم کند با کلیک بر هر آیتم زیر مجموعه های آن ایتم نمایش داده شده که مدیر سیستم می تواند مشخص کند از زیر مجموعه ها کدام فقط قابل مشاهده و یا چه گزینه هایی برای کاربر فعال باشد.
-رمز عبور که برای اولین بار توسط مدیر سیتم به کاربر داده می شود تغییر رمز عبور قابل تغییر می باشد
Postconditan : دریافت نام کاربری و ارائه آن به کاربر

USE CASE 4-2

Nama : وارد نمودن بار
Summary : بارهایی که قابلیت برنامه ریزی دارند وارد سیستم می شوند
Dependency : وجود بارهایی با قابلیت برنامه ریزی
Actor : کاربر کارشناس حمل و نقل و کاربر گمرکات
Precondition : ورود با نام کاربری سیتم
Flow of event
-کاربر با نام کاربری خود وارد سیستم می شود. ( کاربر یا کارشناس حمل و نقل است یا کاربر گمرکات )
-از صفحه خانه گزارشات را انتخاب می نماید.
-کاربر اطلاعات بار را از دو طریق می تواند وارد سیستم نماید از طریق لیست ثابت ، لیست ثابت را کلیک می نماید
-در لیست مشاهده شده کاربر اطلاعات درخواستی را پر می نماید
-در صورتیکه موارد ثبت شده مورد تایید کاربر باشد مشاهده را کلیک می نماید

دسته‌ها: پایان نامه ها

دیدگاهتان را بنویسید