دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

دانشکده علوم انسانی

پایان نامه  برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 

عنوان :

مطالعه ارتباط سرمایه فکری با بازاریابی در صنعت بیمه ایران 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده:

دو عامل مهم که موجب بالارفتن عملکرد بازارگرایی شرکتها در دو دهه گذشـته شـده اسـت ؛

جهانی شـدن و افـزایش تغییـرات در فنـاوری مـی باشـد. در چنـین محیطـی سـرمایه فکـری و

داراییهای نامشهود از عوامل مهم موفقیت بشمار میروند.پژوهش حاضر ارتباط بین بازارگرایی (با تکیه

بر سه مفهوم در نظر داشتن مشتری، در نظر داشتن رقبـا وهماهنگی بینبخشی) و سرمایه فکری

را در صنعت بیمه مطالعه می ‌کند.

سرمایه فکری به عنوان دارایی نامشهود یک سازمان میباشـد و شـامل دانـش، تجربـه، مهـارت شخصی

، روابط خوب و یا توانایی فناوری می باشد ،سرمایه انسانی ؛ترکیبی از دانـش ، مهـارت هـا وتجربیات کارکنان

یک بنگاه، سرمایه مشتری (رابطهای )؛ عبارت اسـت از روابـط بـا افـرادی کـهبنگاه اقتصادی با آن ها

جستجو در سایت :   

به کار تجاری میپردازد که شامل مشتریان و عرضه کنندگان میباشد . سرمایه ساختاری؛ داراییهای

غیرمرتبط بـا نیـروی انـسانی را شـامل مـی شـود کـه عبارتنـد از فناوریها، فرآیندها، ابداعها، اموال فکری

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : بررسی عوامل داخلی موثربر سود آوری شعب بانک کشاورزی

، داراییهای فرهنگی و روش هایی که شـرکت را قـادر

به انجام وظایف میسازد.

تعداد صفحه :155

قیمت : 14700 تومان

***

—-

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید