
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
دانشکده علوم انسانی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
عنوان :
مطالعه ارتباط سرمایه فکری با بازاریابی در صنعت بیمه ایران
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده:
دو عامل مهم که موجب بالارفتن عملکرد بازارگرایی شرکتها در دو دهه گذشـته شـده اسـت ؛
جهانی شـدن و افـزایش تغییـرات در فنـاوری مـی باشـد. در چنـین محیطـی سـرمایه فکـری و
داراییهای نامشهود از عوامل مهم موفقیت بشمار میروند.پژوهش حاضر ارتباط بین بازارگرایی (با تکیه
بر سه مفهوم در نظر داشتن مشتری، در نظر داشتن رقبـا وهماهنگی بینبخشی) و سرمایه فکری
را در صنعت بیمه مطالعه می کند.
سرمایه فکری به عنوان دارایی نامشهود یک سازمان میباشـد و شـامل دانـش، تجربـه، مهـارت شخصی
، روابط خوب و یا توانایی فناوری می باشد ،سرمایه انسانی ؛ترکیبی از دانـش ، مهـارت هـا وتجربیات کارکنان
یک بنگاه، سرمایه مشتری (رابطهای )؛ عبارت اسـت از روابـط بـا افـرادی کـهبنگاه اقتصادی با آن ها
جستجو در سایت :
به کار تجاری میپردازد که شامل مشتریان و عرضه کنندگان میباشد . سرمایه ساختاری؛ داراییهای
غیرمرتبط بـا نیـروی انـسانی را شـامل مـی شـود کـه عبارتنـد از فناوریها، فرآیندها، ابداعها، اموال فکری
، داراییهای فرهنگی و روش هایی که شـرکت را قـادر
به انجام وظایف میسازد.
تعداد صفحه :155
قیمت : 14700 تومان
***
—-
