داشگاه آزاد اسلامی

واحد سنندج

دانشکده علوم انسانی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

عنوان :

مطالعه ارتباط اهداف قیمت گذاری و روش های قیمت گذاری در گستره خدمات

(مورد مطالعه : آژانس های مسافرتی شهر تهران )

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده :

این پژوهش به‌دنبال تعیین روش‌های قیمت‌گذاری مورد بهره گیری در شرکت‌های خدماتی و همچنین مطالعه ارتباط بین اهداف و روش‌های قیمت‌گذاری می‌باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی بوده و از حیث چگونگی­ی گردآوری داده‌ها، تحقیقی توصیفی، از نوع پیمایشی می باشد و به دنبال تعیین اندازه همبستگی بین متغیرهای مستقل و وابسته می‌باشد. برای این مقصود پرسش‌نامه‌ایی مشتمل بر دو قسمت طراحی گردیده که در قسمت اول 28 هدف قیمت‌گذاری به وسیله‌ی طیف لیکرت و در قسمت دوم 12 روش قیمت‌گذاری به وسیله مقیاس زوجی مطالعه می‌گردند. جامعه‌ی آماری پژوهش، 1148 آژانس‌ مسافرتی شهر تهران می‌باشد که از طریق نمونه‌گیری تصادفی ساده و بهره گیری از جدول کوهن و مورگان تعداد 291 آژانس مسافرتی به عنوان نمونه انتخاب شدند. روایی داده‌های حاصل از پرسش‌نامه به وسیله تحلیل عاملی اکتشافی تأیید گردید. سپس با بهره گیری از رگرسیون لجستیک و نرم‌افزار SPSS18 ارتباط بین اهداف و روش‌های قیمت‌گذاری سنجیده گردید که پس از بجای آوردن 12 بار رگرسیون لجستیک، این نتایج حاصل گردید که از میان 5 روش‌ هزینه-محور، رگرسیون‌های روش بالابود ازهزینه و روش قیمت‌گذاری بازده مورد نظر، از میان 4 روش‌ تقاضا-محور، رگرسیون‌های قیمت‌گذاری براساس متوسط قیمت‌های بازار، قیمت غالب در بازار و قیمت‌گذاری پایین‌تر از قیمت­رقبا معنادار بودند و از میان 3 روش مشتری-محور، هیچ رگرسیونی معنادار نبود.

تعداد صفحه :173 جستجو در سایت :   

قیمت : 14700 تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : بررسی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در سازمان مسکن و شهرسازی

***

—-

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید