دانشگاه علوم اقتصادی و اجتماعی

پایان نامه جهت اخذ کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی – گرایش مالی

عنوان :

ارزیابی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
جستجو در سایت :   


(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده :

قیمت گذاری سهام یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین مراحل عملیاتی در هر بورس می باشد . در کشورهای دیگر شرکت هایی که قصد فروش سهام به عموم را دارند ، برای عرضه و تعیین ارزش سهام از خدمات موسسات مالی و یا بانکداری سرمایه گذاری بهره گیری می کنند . در ایران به علت نو پا بودن بازار سرمایه و عدم وجود بانک های سرمایه گذار عملا مسئولیت تهیه قیمت پایه به عهده سازمان بورس اوراق بهادار تهران می باشد . هرگونه عدم دقت در این مرحله می تواند نتایج زیانباری را به دنبال داشته باشد .

در این پروژه نیز کوشش بر آن می باشد تا قیمت سهام شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران مورد ارزیابی قرار گرفته و در راستای آن اهداف ذیل تخقق یابد .

  1. روش های  ارزیابی سهام شناسایی و روش های مورد بهره گیری در بورس اوراق بهادار تهارن مطالعه گردد.
  2. شناخت چگونگی چگونگی واگذاری سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و تعیین اینکه آیا این سهم به درستی قیمت گذاری شده می باشد یا خیر .

در این پژوهش حاضر پس از مطالعه روش های مختلف ارزشیابی سهام شرکت ها در دنیا و سازمان های واگذارنده سهام در ایران و بورس اوراق بهادار تهران و براساس مصوب شورای اقتصاد ، به مطالعه وضعیت قیمت گذاری سهام در ایران پرداخته گردید و برهمین اساس فرضیات ذیل استخراج گردید.

  1. قیمت پایه تعیین شده برای سهام شرکت های مشمول خصوصی سازی در بورس اوراق تهران ، با ارزشهای آتی ، ارتباط معنی داری دارد .
  2. قیمت پایه سهام متاثر از سود سال آینده و نرخ رشد سود سال های آتی می باشد .
  3. بازده سهام شرکت های واگذار شده در بورس اوراق بهادار در یک دوره یک ساله بیش از بازده سهام سایر شرکت های مشابه می باشد .

تعداد صفحه :187

قیمت : 14700 تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت :نقش بازاریابی برشاخص های مالی ، اقتصادی و بیمه ای شرکت های بیمه

***

—-

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید