دانشگاه آزاد اسلامی

عنوان :

کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت (QFD) به منظو رتوسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی درشرکت گلچکان زمانی

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

 

چکیده

امروزه کیفیت و مشتری‌مداری به عنوان یکی از چالش‌های جدی درعرصه رقابت مطرح می‌باشد و حفظ و گسترش بازارهای داخلی و خارجی مستلزم ارائه محصولات و خدمات با کیفیت قابل اعتماد از طریق تأمین نیازهای مشتریان در طراحی و تولید محصولات و یا ارائه خدمات می باشد. گسترش عملکرد کیفیت یاQFD یکی از ابزار مدیریت کیفیت فراگیر می باشد که با تبدیل نیازهای مشتریان به الزامات محصول امکان شکل گیری خواسته­های فوق را برای صنایع تولیدی و خدماتی فراهم می‌آورد. در این پژوهش نیز از این مدل بهره گیری گردیده می باشد و 150 مشتری شرکت گلچکان زمانی به عنوان نمونه آماری و 8 نفر از مدیران ارشد و میانی به عنوان اعضای تیم تصمیم جهت جمع‌آوری اطلاعات انتخاب شده‌اند و از طریق سه پرسشنامه شناسایی نیازها، انتظارات و خواسته‌های مشتریان، تعیین عملکرد فعلی شرکت و درجه اهمیت نیازهای مشتریان و پرسشنامه ویژه تیم تصمیم، به گونه پیمایشی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات نمودیم. پایایی در قسمت درجه اهمیت با آلفای کرونباخ 85% و ارزیابی سازمان با آلفای کرونباخ 82% مورد تایید واقع گردید. نتایج این پژوهش نشان داد معرفی و گسترش سایت اینترنتی جهت آشناسازی مردم با خواص درمانی داروها بیشترین وزن و بهره گیری از شیشه به جای بطری‌های پلاستیکی کمترین وزن را در جلب رضایت مشتری به خود اختصاص داده اند. از لحاظ الزامات محصول نیز تولید محصول مورد علاقه کودکان نظیر (کامی وی) بیشترین وزن را در طراحی محصول دارد.

کلید واژه: گسترش عملکرد کیفیت ،QFD خانه کیفیت، گلچکان زمانی

فصل اول

کلیات پژوهش

1-1- مقدمه

جهان­ در حال ­تغییر امروز، پیشرفت­های ­فراوانی ­در ­زمینه‌های مختلف مانند تولید به صورت خودکار ایجاد نموده می باشد­ و چشم اندازهایی که کامپیوتر و اینترنت به وجودآورده‌اند، رشد فزاینده تجارت جهانی، پایان جنگ سرد و پدیده جهانی شدن همگی چالش‌ها و چشم اندازهایی را برای مدیران سازمان‌ها ایجاد نموده ­می باشد که بایستی بتواند مسیر مناسبی را انتخاب نمایند. تغییرات با سرعت فزاینده­ای­ در ­حال روی­ دادن می باشد. ادامه استراتژی امروز دارای ریسک می باشد و البته روی کردن به استراتژی جدید هم نیز بدون ریسک ومخاطره نمی‌باشد آن چیز که که بدیهی­می باشد، این می باشد که نیروهای جهانی زندگی شخصی هر فردی را تحت تاثیرخود قرار می‌دهد که ما نام آن را همان جهانی شدن می‌گذاریم که در کنار تمام مسائل و مشکلاتش فرصتهای درخشان فراوانی را برای مدیران ما در پی خواهد داشت.

مدیران خبره و آگاه از این فرصت‌ها به نحو احسن بهره‌برداری می‌کنند. آنان دیگر به روش‌های بازرگانی قدیم خود متکی نیستند بلکه می‌دانند در بلند مدت شرکت‌هایی در بازار موفق خواهند بود که از منابع بازاریابی ­بهره­برداری ­بهینه ­نمایند.­ بازاریابی ­جدید با شناسایی و سنجش نیازها، خواسته­ها سلیقه‌ها و اولویت‌های برآورده نشده مشتریان آغاز می­گردد و پس از انتخاب بازار یا بازارهای هدف و در نظرگرفتن ویژگی‌های مشتریان، با نظری دقیق، در زمینه محصول، قیمت، توزیع و ترفیع فروش سیاست‌هایی تنظیم می کند. در ‌بازاریابی جدید خدمت به مشتری هدف اصلی می باشد کاربرد بازاریابی جدید فقط در مورد کالاهای مصرفی صادق نیست بلکه محصول می‌تواند خدمت، فعالیت، مکان، سازمان، ایده و یا یک فرد باشد پس بسیاری از سازمانهای غیرانتفاعی و غیر تجاری و خدماتی مانند موسسه‌های آموزشی خیریه، عام المنفعه، اجتماعی و سیاسی نیز نیازمند آشنایی با روش‌های بازاریابی جدید هستند.

همانطور که اظهار گردید در فلسفه جدید بازاریابی، مرکز توجه مشتری بوده و از دید مشتری به مسائل نگاه­ می گردد این امر نیز انکار ناپذیر ­می باشد که خواسته‌ها و انتظارات مشتریان مدام در حال تغییر می باشد پس آغاز بایستی مشخص گردد که مشتری ­چه ­خواسته­ای ­دارد و سپس ­در راستای شکل گیری ­این خواسته‌ها برآمد فرمول مقدس و اصیل بازاریابی آن می باشد که نیازها را بیابید و آنها را ارضا کنید شرکت با گوش دادن یا مصاحبه با مشتریان نیازها را پیدا می­کند و سپس راه حل مناسب را برای هریک از آنها آماده می کند البته حتی اگر نیازهای قدیمی نیز ارضا گردند باز نیازهای جدیدی ظاهر خواهند گردید که سازمان بایستی به گونه مداوم در جهت شناسایی و اقدام برآید.
جستجو در سایت :   


کیفیت نیز یکی از عواملی می باشد که مشتری به آن اهمیت فراوان می‌دهد به بیانی دیگر کیفیت همان خواسته مشتری می باشد که بایستی بسیاری از شرکت‌ها به آن توجه لازم را مبذول بدارند زیرا با برآورده کردن آن می‌توان تقریبا نیمی­از سودآوری شرکت را تضمین نمود. در اظهار اهمیت کیفیت همین بس که “جک ولش مدیر عامل سابق جنرال الکتریک کیفیت را به صورت اختصار به تبیین زیر اظهار نمود:” کیفیت بهترین اطمینان از وفاداری مشتریان می باشد قدرتمندترین دفاع در برابر رقابت خارجی و تنها مسیر رشد و درآمد پایدار می باشد” و درسی که بایستی آموخته گردد این می باشد که :”کیفیت ضعیف ‌گران می باشد و کیفیت عالی ارزان” (ابراهیمی، مهرانی و درخشان 1385، ص192و193)

پژوهش حاضر نیز با ارائه مدل گسترش عملکرد کیفیت کوشش در شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان شرکت گلچکان زمانی نموده می باشد و سپس با اولویت‌بندی این خواسته‌ها و با در نظر داشتن توانایی و کارآمدی سازمان کوشش در منعکس کردن خواسته و انتظارات مشتریان در الزامات محصول دارد.

تعداد صفحه :127

قیمت : 14700 تومان

***

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی :ارزیابی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

—-

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید