پایان نامه
برای دریافت در جه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت بازرگانی-گرایش بازاریابی

موضوع
موضع یابی استراتژیک بازار /محصول زعفران در E-MARKETING
(با بهره گیری از مدل پیوسته تلفیقی استراتژیهای رقابتی /تجاری الکترونیکی)

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

 

چکیده
موضع یابی استراتژیک بازار زعفران بر اساس در نظر داشتن سه ویژگی اصلی رنگ ، عطر و طعم دارای
کاربردهای فراوانی در صنایع غذایی ،رنگرزی و داروایی دارد.تاثیرات این سه عامل یکسان
نمی باشد.بگونه ای که کوچکترین تغییر در ساختار یا ترکیب نهاده های تولید ، فرایندهای تولید، فرایند
فرآوری و فرایند فروش و بازاریابی تاثیر فراوانی بر محصول نهایی ما دارد.پس مدلی طراحی شده می باشد
که علاوه بر انطباق با ویژگیهای طبیعی و منحنی عمر محصول در برگیرنده تمامی مفاهیم ،ساختار و
ارتباطات جدیدی می باشد که در تجارت امروزی کاربرد دارد.مدل پیشنهادی یک مدل تلفیقی از
استراتژیهای رقابتی / تجاری الکترونیکی بوده که در طراحی آن از مطا لعات و تحقیقات، استراتژیهای
عمومی پورتر و الگوی استراتژیک مایلز و اسنواستفاده شده می باشد.مدل با کاشت گیاه زعفران در زمین
مناسب شروع می گردد وبا ترمیم و پیوستگی کاشت پیاز زعفران آن در چهار سال بعد ادامه پیدا کرده و
کوشش داردبا تجزیه و تحلیل پروسه کلی تولید محصول زعفران ،حداکثر کارایی را در کوتاه مدت و
تاثیر را در بلندمدت در فرایند تولید ایجاد کرده و بهره وری را در خروجی های این مرحله حداکثر
کند.درمراحل فرآوری و بازار یابی و فروش با در نظر داشتن نیاز بازار ، از استراتژیهای عمومی پورتر بهره گیری
شده می باشد ودر مرحله فروش با بهره گیری از متغیرهای بازاریابی در مدل استراتژیک مایلزو اسنو جهت ارایه
به مشتری نهایی آماده می گردد.البته بایستی گفت که هدف از کاربرد استراتژیهای عمومی پورتروطرح
استراتژیک مایلزو اسنو، حصول به کسب جایگاه واقعی بعنوان اصلی ترین برندهای زعفران در جهان
می باشد.

مــقدمه:
 امروزه با وجودی که قسمت اعظم زعفران جهان در ایران تولیـد مـی گـردد، امـا حاشـیه سـود
اندکی برای مردم ایران باقی می ماند. در واقع آن چیز که که ما بعنوان محصول زعفران صادر می کنـیم بعنـوان
مواد اولیه ای می باشد که توسط کشورهایی نظیراسپانیا، فن آوری و بسته بندی شده و با نام اسپانیا یا هر
کشوری غیر از ایران در جهان به عنوان محصول زعفران اصلی به فروش می رسد. با در نظر داشتن اینکه ایـران
توانایی بالایی در زمینه فن آوری و بهبود کیفیت زعفران بدسـت آورده اسـت ، مـی توانـد محـصولی بـا
شرایط بازار هدف طراحی و ارایه کند. پس در صورت تدوین استراتژی های صـحیح بازاریـابی و فـروش
فرد به فرد از طریق e-marketing و موضع یابی محصول زعفـران ،مـی تـوان سـهم ایـران را از ارزش
افزوده جهانی این محصول افزایش داد.
هم اکنون شرکتها و سازمانها بیشتر و بیشتر به این درک می رسند که بایستی مشتریان خود را در مرکز
سازمان قرار دهند و از یک فرآیند قدرتمند اسـتراتژیک مـشتری محـور حمایـت کننـد کـه شـامل ثبـت جستجو در سایت :   


اطلاعات مشتریان، تقسیم بندی مشتریان، بررسـی مـشتریان، سـرمایه گـذاری در تکنولـوژی و مـدیریت
مشتریان می باشد.(Brown , 2000)
دنیای امروز دنیای سرعت می باشد، سرعت تغییرات بسیار بالا می باشد و رقابت بـر ایـن اسـت کـه
توسط مشتریان وفادار برای مدت بیشتری مـورد حمایـت از بابـت تکـرار خریـد قرارگیـریم و از طریـق
بازار یابی فرد به فرد به استراتژی های قوی تمایزی دست یابیم. بـا توجـه بـه اینکـه حیـات شـرکت هـا
بستگی به ارایه یک محصول باکیفیت بالاو قیمت پایین دارد که جلب رضایت مشتریان را به همراه داشـته
و باعث افزایش تعداد دفعات خریدتوسط مشتری یا معرفی محصول به دیگران (مـشتری بـه عنـوان یـک
بازاریاب اقدام می نماید.) می گردد،پس داشتن یک استراتژی مناسب در بازارهای داخلی و جهـانی جهـت
باقی ماندن در میدان رقابت ضروری گویا.جدا از ایـن مـورد، امـروزه کیفیـت و پـایین آوردن
هزینه دیگر جزء استراتژی های رقابتی محسوب نمی گردد بلکه از مقدمات اولیـه ایـن کـار بـه حـساب
می آید. ایران بدون داشتن یک استراتژی مناسب نمی توانـد سـهم مناسـبی در بـازارالکترونیکی امـروزی
بدست آورد. در نتیجه ما بایستی کوشش کنیم با بهره گیری از مزایای E-marketing دست به ابداع و نـوآوری
درارایه محصول و خدماتمان، در عین کاهش هزینه های مربوط بـه تولیـد کـالا و خـدمات، هزینـه هـای
بازاریابی و فروش برای ماندگاری همیشگی مشتری بزنیم تا علاوه بر جذب رضایت مشتریان، یک سـهم
نسبی مناسب در بازار دریک افق طولانی تر دست یابیم.

تعداد صفحه :340

قیمت : 14700 تومان

***

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : بررسی رضایتمندی مشتریان بانک رفاه و ارتباط آن با کیفیت خدمات بانک

—-

پشتیبانی سایت :               [email protected]

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید