جستجو در سایت :   


دانشگاه آزاد اسلامی

واحد سنندج

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مدیریت بازرگانی – مالی

عنوان :

مقایسه نظام بانکداری اسلامی و غیر اسلامی

مطالعه موردی بانک های شهر سنندج

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده :

مطالعه حاضر به مقایسه بانکداری اسلامی و غیر اسلامی از نقطه نظرهای مختلف شامل موردها مجاز و غیر مجاز از نظر هر دو نظام می پردازد. این مطالعه به عنوان نمونه ای از بانک های اسلامی و اصول و قواعد نظام بانکداری در سایر کشورها، که مبتنی بر نظام سرمایه داری می باشد، را مطالعه نموده می باشد. تمامی شعب از کلیه بانک ها (خصوصی و دولتی) مورد مطالعه قرار گرفت. ضمن مقایسه ی دو نظام از لحاظ ایدئولوژی، به مقصود شناسایی موانع فرا راه پیاده کردن نظام بانکداری اسلامی، اندازه آشنایی مدیران بانک ها با قوانین معاملات اسلامی مورد سنجش قرار گرفت. جامعه آماری شامل کلیه مدیران شعب شامل، روسا و معاونین هستند. از مجموعه 116 شعبه و 232 پرسشنامه ارسالی تعداد 169 پرسشنامه ی تکمیل شده عودت گردید. داده های مربوط به مدیران از طریق تکمیل پرسشنامه بدست آمد. مقایسه دو نظام نشان دهنده ی تأکید هر دو نظام بر فعالیت های سودآور می باشد و اختلاف به تعیین سود قبل از وقوع نتیجه فعالیت می باشد. به طوری که نظام اسلامی آن را مردود می داند. نتایج به دست آمده از مطالعه سنجش دانش مدیران نشان می دهد، رشته تحصیلی و اندازه تحصیلات بر اندازه آگاهی و شناخت مدیران موثر و دارای سطح معنی دار می باشد. براساس مطالعه های انجام شده معلوم گردید سطح دانش مدیران و معاونین در یک سطح می باشد و با هم تفاوتی نداشته می باشد. ماکزیمم نمره به دست آمده از کل 42 سوال مربوط به اندازه شناخت و آگاهی افراد پاسخگو 33 و حداقل نمره 8 می باشد. از کل افراد 91 نفر به بیانی دیگر 17/59 درصد بالای حد نصاب (21 نمره) گرفته اند و 69 نفر به تعبیری 83/48 درصد زیر 21 نمره گرفته اند.

تعداد صفحه :152

قیمت : 14700 تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی :بررسی و مطالعه تاثیر خدمات پس از فروش بر میزان رضایت مشتریان در شرکت مزدا یدک

***

—-

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید