پایان­ نامه دوره کارشناسی ارشد

رشته مدیریت بازرگانی(گرایش بازاریابی)

رتبه­ بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف­ کنندگان رب گوجه ­فرنگی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

 

چکیده

  جستجو در سایت :   

مقصود از آمیزه بازاریابی، یا آمیخته یا ترکیب این می باشد که بین چهار p (محصول، قیمت، ترفیع، توزیع) می­بایست یک توجه سیستمی و متناسب مستقر باشد تا بتوانند در تأثیر­گذاری و متقاعدسازی مشتریان مؤثر باشند. به تعبیری، محصول مناسب با قیمت مناسب از نظر مشتریان با توزیع مناسب و به­کارگیری شیوه­های ارتباطی مناسب همگی با هم اقدام می­کنند و اگر هر یک از این اجزا ناهماهنگ با سایرین باشد نتیجه آن کاهش تاثیر و کارایی مجموعه بوده و شرکت را از دستیابی به اهداف باز می‌دارند. آمیزه بازاریابی به عنوان ابزار مؤثر بنگاه اقتصادی در تحت تأثیر قرار دادن مشتریان، و توفیق در کسب و کار می­باشد. آمیزه بازاریابی برای ما یک چارچوب ایجاد می­کند که بدانیم چگونه از منابع بهره گیری مطلوب­تری ببریم.

فرضیه­های این پژوهش عبارتند از:

  1. بین کیفیت(طعم) رب گوجه فرنگی و خرید این محصول ارتباط معناداری هست.
  2. بین کیفیت(رنگ) رب گوجه فرنگی و خرید این محصول ارتباط معناداری هست.
  3. بین اندازه بسته­ بندی رب گوجه فرنگی و خرید این محصول ارتباط معناداری هست.
  4. بین نام و نشان تجاری رب گوجه فرنگی و خرید این محصول ارتباط معناداری هست.
  5. بین طراحی قوطی رب گوجه فرنگی و خرید این محصول ارتباط معناداری هست.
  6. بین قیمت رب گوجه فرنگی و خرید این محصول ارتباط معناداری هست.
  7. بین تبلیغات رب گوجه فرنگی و خرید این محصول ارتباط معناداری هست.
  8. بین در دسترس بودن رب گوجه فرنگی و خرید این محصول ارتباط معناداری هست.

   این پژوهش از نظر هدف یک پژوهش کاربردی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش سیزده منطقه شهرداری شهر مشهد می­باشد و محقق از روش نمونه­گیری خوشه­ای بهره گیری کرده می باشد و هفت منطقه را به گونه تصادفی انتخاب کرده می باشد. و ابزار اندازه­گیری در این پژوهش پرسشنامه می­باشد. که تعداد 427 پرسشنامه توزیع گردید. و همچنین از آزمون کای-دو برای وجود ارتباط معناداری بهره گیری شده و در صورت وجود ارتباط معناداری برای محاسبه شدت آن از ضریب همبستگی بهره گیری شده می باشد. و همچنین برای رتبه­بندی آن از آزمون فریدمن بهره گیری شده می باشد.

بر اساس نتایج بدست آمده فرضیه اول، دوم، چهارم، هشتم تأیید شده می باشد یعنی بین طعم، رنگ، مارک، در درسترس بودن، با خرید این محصول ارتباط معناداری دارد. و در رتبه­بندی عوامل مؤثر از نظر مصرف­کنندگان از نظر اهمیت، رنگ رب در رتبه اول قرار دارد. در رتبه دوم مارک رب اهمیت دارد. رتبه سوم مربوط به طعم رب می­باشد سپس، در دسترس بودن در رتبه چهارم قرار گرفت. در رتبه پنجم قیمت آن دارای اهمیت می باشد و سپس اندازه آن دارای اهمیت می باشد و در رتبه هفتم تبلیغات دارای اهمیت می باشد و آخرین رتبه مربوط به طراحی قوطی می باشد.

با در نظر داشتن آزمون فریدمن مشتریان توجه زیادی به رنگ رب گوجه فرنگی دارند و مهمترین عامل مؤثر در خرید رب می­باشد. در نتیجه به تولیدکنندگان توصیه می­گردد توجه زیادی به رنگ رب داشته باشند. مارک رب گوجه­فرنگی در رتبه دوم قرار دارد البته با بهره گیری از نظرات مشتریان مارک معروف محصول را منوط به کیفیت آن می­دانند زیرا بعضی از مارک­ها علاوه بر تبلیغ زیاد اما با کیفیت پایین مصرف­کننده با یک بار بهره گیری دیگر از آن مارک بهره گیری نکرده می باشد.

تعداد صفحه :175

قیمت : 14700 تومان

***

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : ارزیابی کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی از دیدگاه مشتریان و کارکنان

—-

پشتیبانی سایت :               [email protected]

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید