دانشگاه فردوسی مشهد

دانشکده علوم اداری و اقتصادی

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی

عنوان :

مطالعه ارتباط بین بازده حسابداری و بازده بازار سرمایه در بورس اوراق بهادار تهران

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده :

در این پایان نامه ارتباط بازده حسابداری و بازده بازاری سهام مورد مطالعه قرار

می گیرد نمونه مطالعه شده شامل اطلاعات ماهانه 50 شرکت فعال بورس

اوراق بهادار تهران می باشد که برای سال های 1370 تا 1374 جمع آوری شده

می باشد .

در آزمون های گرانجر به کار برده شده از دو سری بازده حسابداری و بازده بازاری

سهام بهره گیری شده می باشد . این آزمون عینا برای اولین بار توسط اوهلین در انگلستان

در سال 1991 به کار برده گردید و سپس در سال 1995توسط گروهی به نام های دیوید

آلن ، پال کانگ پورلین و گری مک دونالد به کار برده شده می باشد . در هر صورت این پژوهش

حمله ای می باشد علیه تورش احتمالی با بهره گیری از قیمت های سهام و کوشش درمحاسبه

سری های بازده بازاری سهام به وسیله اطلاعاتی که در گزارشات سه ماهه آورده شده

می باشد . علت ان این می باشد که معمولا یک تاخیر سه ماهه بین زمان انتشار اطلاعات و پراکنده

شدن واقعی آن هست . ما در این پژوهش می خواهیم تاخیر های ماهانه را مورد مطالعه

قرار دهیم که در این جهت سری های بازده بازاری سهام در برابر تمام تغییرات سرمایه ای

تعدیل می شوند . جستجو در سایت :   

قبل از انجام آزمون گرانجر کوشش ما براین می باشد همگرایی داده ها را به وسیله انجام آزمون

گرانجر نیست . ما از آن به عنوان یک راهنما کلی یاد می کنیم و معتقدیم در صورتیکه متغیر

ها از درجات متفاوتی همگرا باشند انتظار عدم وجود ارتباط بین متغیر ها وجود خواهد داشت .

آزمون علیت گرانجر مستلزم انجام رگرسیون هایی می باشد که از یک شکل محدود شروع و به

اشکال نامحدود ادامه می بابد . بهر حال وقتی احتمالات بدست آمده از دو آزمون رگرسیون

موضوع آزمون Mann- whitney u  قرار گیرند ما نمی توانیم دو فرضیه پوچی که آزمون ها به

آن منتهی نشده اند را رد کنیم.

تعداد صفحه :189

قیمت : 14700 تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد : رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر

***

—-

پشتیبانی سایت :               [email protected]

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید