عنوان :

مطالعه ارتباط کمال  گرایی  والدین بر  پیشرفت تحصیلی  فرزندان 

 استاد مربوطه:

دکتر گنجی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

فهرست مطالب

مقدمه. 1

چکیده. 3

اظهار مسئله:. 4

لکنت زبان چیست؟. 7

ضرورت و اهمیت پژوهش. 7

درمـان. 8

علل لکنت زبان. 12

مراحل مختلف لکنت زبان. 12

روش‌های اصلاح و درمان. 13

روش‌های روان‌درمانی. 13

روش رفتاردرمانی. 14

روش خوددرمانی در لکنت زبان. 14
جستجو در سایت :   


مواد و روش ها. 18

تحلیل آماری. 20

یافته ها. 20

بحث. 22

نتیجه گیری. 24

پیشنهاد ها. 24

منابع. 25

مقدمه

بی تردید یکی از نعمتهای گرانقدر الهی نعمت کلام می باشد. مانند نشانه ها و معیارهایی سنجش اندازه هوش، مهارت برقراری روابط اجتماعی، اعتماد به نفس، احساس و توجه، مسئولیت پذیری، قدرت یادگیری استدلال، منطقی انتقال معلومات، اخلاق، ادب و هنر فرد، سخن گفتن و مهارت کلامی اوست. رشد کلامی کودکان در گرو وجود الگوهای اصلی همچون پدر و مادر و شنیدن صحبتهای آنها می باشد. با کودکان به زبان ایشان در حد فهم و ادراک آنان بایستی سخن گفت، اما شمرده و آرام و صحیح با سلاست و ملاطفت، از تکرار کلام به زبان شکسته بایستی اجتناب نمود. لکنت زبان هیچگاه عیب و عار نیست، بدزبانی، غیرحق و ناروا سخن گفتن ننگ و زشت می باشد، لکنت زبانی می توان با تمرین و بهره گیری از تخصص گفتار درماندگان مجرب درمان نمود. اما بد زبانی ( فحش، دروغ) غیبت و تهمت ناروایی را بایستی با ایمان اخلاص شجاعت اخلاقی و تقویت اراده و اعتماد به نفس اصلاح نمود. ناتوانی کلامی می تواند موجب سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفس کودکان گردد، مخصوصا زمانی وان راپیر (دهقانی 1369 ص8) معتقد می باشد درمان لکنت اولیه بهتر می باشد از طریق بحث با والدین صورت گیرد و اگر چنانچه لازم می باشد کار درمان مستقیم انجام گردد. این کار از طریق ارائه مهارتهای شخصی کودک و مهارتهای گفتاری انجام می شود. تحقیقات زیادی درمورد تأثیر والدین و روشهای درمانی ناشی از آن انجام شده می باشد. برای مثال توماس کروکوپر ( خجسته مهر 1373 س 37 ) معتقد اند والدین کودکان لکنتی دانش و اطلاعات اندکی درمورد ی لکنت و پیامدهای روانی و اجتماعی بر کودک و بزرگسال لکنتی دارند.

لکنت زبان مشکلی گفتاری ـ حرکتی می باشد که به علت های ناشناخته ای به وجود می آید و علت دقیق و مشخصی ندارد. می توان گفت که تربیت بد، اضطراب، کم هوشی و … در بروز آن تأثیر ندارد. فراوانی ابتلا به لکنت در پسران نسبت به دختران سه به یک می باشد و با افزایش سن، این عدم تناسب افزایش می یابد.

اختلال «لکنت زبان» انواع متفاوتی دارد که در زیر به بعضی از آن ها تصریح می گردد:

  1. تکـــرار صداها مثـــل (گ ـ گ ـ گ ـ گـــریه)، تکــــرار سیلاب هــــا مثـــل (گر ـ گر ـ گر ـ گربه)، تکرار کلمات مثل (گربه ـ گربه ـ گربه) و بالاخره تکرار عبارات (گربه ی زرد ـ گربه ی زرد ـ گربه ی زرد آمد).
  2. توقف ها و مکث های بی جا و نامتناسب بین صداها و کلمات
  3. کش دادن و امتداد کلمات (م ن) و …

علت های بروز لکنت زبان در کودکان، تا کنون بطور دقیقی روشن نشده‌می باشد. اما آن چیز که تا حدودی مشخص می باشد، آن می باشد که لکنت نمی‌تواند علت واحدی داشته باشد. بلکه همواره معلول علت بدنی، عاطفی، ژنتیکی ، اجتماعی و یا ترکیب این عوامل می باشد. بسیاری از افرادی که لکنت زبان دارند دچار بعضی از ناراحتیهای عصبی و ناسازگاری‌های اجتماعی هستند. اما تشخیص اینکه آیا اینگونه ناراحتیهای روانی علت لکنت زبان می باشد و یا لکنت خود حاصل حالات و فشارهای ناشی از اختلالات روانی می باشد، بسیار مشکل می باشد. در بعضی از مواقع لکنت ربان ممکن می باشد حاصل نارساییها و اختلالات دستگاه عصبی باشد و یا در مورد هایی نیز لکنت زبان از زمان کودکی در اثر بعضی ناهنجاریهای خفیف فیزیولوژیکی پدید می‌آید.

روشهای اصلاح و درمان لکنت زبان امروزه از روشهای مختلفی برای اصلاح، درمان و بازپروری اختلالات گویایی و لکنت زبان بهره گیری می‌نمایند. مانند این روشها می‌توان به موردها زیر تصریح نمود.

روشهای زبانی یا تلفظی برای انجام این اقدام بهترین هماهنگی‌ها بین حنجره ، گونه‌ها، زبان و لب‌ها لازم می باشد؛ اما همین که در این هماهنگی خللی ایجاد گردد،احتمالا به لکنت می انجامد. پیش از سن ۴ یا ۵ سالگی به‌ندرت معلوم می گردد که کودک لکنت زبان دارد. کندی زبان بر اثر اختلال‌های بدنی یا برآشفتگی‌های عاطفی، در بشر رشد می‌یابد. گویا بتوان در پاره‌ای موردها، کند زبانی را از راه آموزش برطرف نمود؛ یعنی به شخص مبتلا آموخت که چگونه آهسته آهسته چیزی را بخواند؛ آهسته آهسته و با توجه خاص به حرف زدن خود، سخن بگوید و هر هجایی را با کمال دقت ادا کند.

چکیده

لکنت عبارتست از تکرار، کشش و یا قفل شدن غیر ارادی کلمه یا بخشی از کلمه ای فرد قصد اظهار آن دارد. کودکانی که لکنت دارند می دانند چه می خواهند بگویند و قبلا آنها را صدها یا هزارها مرتبه بدون لکنت گفته اند. با این حال، این بار علی رغم تلاشهایی که می کنند قادر نیستند کلمه را به راحتی و بدون تقلا ادا کنند احتمال ابتلای کودک به لکنت بین سنین 2 تا 4 سالگی بیش از سایر سنین می باشد و بعد از این سن به تدریج تا سن 12 سالگی این احتمال کاهش می یابد مگر اینکه دچار سانحه ی مغزی جدی شده باشد. پس لکنت حقیقتا یک مساله ی مربوط به دوران کودکی می باشد و در بین پسران شایع تر از دختران می باشد.

لکنت زبان یکی از مهمترین اختلالات گفتاری می باشد که از کهن ترین ادوار در میان جوامع بشری شایع بوده می باشد. فردی که لکنت زبان دارد، در اظهار اصوات، هجاها و یا کلمات ، دچار گیر و مکث، کشش و تکرار می گردد. لکنت زبان معمولا با حرکات بدنی مانند تکان دادن دست، سر، گردن، و … همراه می باشد.

پژوهشگران سه عامل را در یافتن لکنت زبان موثر می دانند . فیزیکی ، عاطفی، و تقلید از کودکان لکنتی دیگر. لکنت در کودکان دبستانی و پیش دبستانی 5/1 تا 2 درصد می باشد که در پسران سه برابر دختران می باشد.

معلم قبل از همه چیز بایستی از این موضوع آگاه باشد که؛ این گونه دانش آموزان تغییر پذیرند و نیز نسبت به فشار زمانی (کمبود زمان) حساسیت زیادی دارند. هر معلمی با آگاهی از این موضوع و با به کار بردن روش هایی که در زیر می آیند، می تواند به این دانش آموزان کمک کند تا به راحتی با دیگران ارتباط مستقر کنند، در فعالیت های کلاسی شرکت کنند و از این که در کلاس بلند صحبت می کنند، احساس خوبی داشته باشند

تعداد صفحه :۳۰

قیمت : 14700 تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : شناسایی نقش اجزای سرمایه فکری در بهبود عملکرد بانک کشاورزی در استان کردستان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :               serderehi@gmail.com

دسته‌ها: رشته مدیریت